جرثقیل مغناطیسی

جرثقیل مغناطیسی (جرثقیل مگنتی یا جرثقیل آهنربایی) توسط میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده بوسیله جریان برق کار می کند. در ادامه به بررسی کامل این جرثقیل می‌پردازیم تا با اطمینان بیشتر اقدام به خرید جرثقیل مغناطیسی نمایید. لطفا جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت جرثقیل مغناطیسی، با کارشناسان نیروزا در تماس باشید یا سوالات خود را در همین صفحه بپرسید.

الکترومغناطیس بوسیله یک هسته آهنی که پیرامونش سیم فنری پیچیده شده، ایجاد می‌گردد و جریان الکترونیکی با عبور از این سیمی پیچی، میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند که باعث جذب مواد رسانا مثل آهن می شود.

اگر جریان برق قطع شود، میدان الکترومغناطیسی نیز دیگر ایجاد نخواهد شد و مواد فلزی جذب شده به آهنربا می‌ریزند. همچنین با کم و زیاد کردن جریان ورودی برق، می‌توان شدت میدان الکترومغناطیسی برای جذب اشیا رسانا را کم و زیاد کرد.

به قطعه‌ای که در جرثقیل آهنربایی مواد رسانا و فلزات را جذب می‌کند، مگنت جرثقیل می‌گویند.

جرثقیل آهنربایی، جرثقیل مغناطیسی، جرثقیل الکتریکی چیست
جرثقیل مغناطیسی، خرید جرثقیل مغناطیسی

کاربرد جرثقیل مغناطیسی

این نوع جرثقیل‌ها برای جداسازی اشیا و دور ریختنی های فلزی از سایر مواد غیر فلزی کاربرد دارد.

بطور معمول از این جرثقیل در مکان‌های بازیافت مواد دورریختنی و کارخانه های بازیافت برای جداسازی آهن آلات و فولاد استفاده می‌شود. همچنین در کارخانه های آهن‌سازی و کشتی سازی برای جمع آوری فلزات قراضه نیز استفاده می شود.

روند کار هم بدین گونه است که مگنت جرثقیل، فلزات را از سایر مواد دورریختنی جذب میکند و با حرکت دادن جرثقیل و سپس قطع جریان الکترونیکی، فلزآلات در محل دیگر دور انبار می شود.

مگنت جرثقیل

مگنت در جرثقیل مغناطیسی آهنربای جرثقیل سقفی
لیفت مگنت | مگنت صنعتی | خرید جرثقیل مغناطیسی

آهن استفاده شده در جرثقیل مغناطیسی (لیفت مگنت) از آلیاژ نئودیوم با نام نئودیوم آهن بور ساخته می شود. این آلیاژ پایدارترین میدان الکترومغناطیسی را ایجاد میکند و میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده تا زمان قطع جریان الکترونیکی به خوبی باقی می ماند.

همچنین قیمت خرید جرثقیل مغناطیسی با آهنربای نئودیوم قیمت کمتری نسبت به سایر آلیاژهایی چون کبالت و سامریم دارد. اضافه بر این این دو آلیاژ معرفی شده عملکرد ضعیفی از خود نشان میدهند و شکننده هستند. پس می توان نتیجه گرفت خرید جرثقیل مگنتی نئودیوم انتخاب مناسبی می تواند باشد.

مگنت جرثقیل در انواع شکل‌های بزرگ و کوچک و ظرفیت‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. از این مگنت‌ها می‌توان در جرثقیل سقفی هم استفاده کرد.

ترمز جرثقیل آهنربایی

در ترمزهای مگنتی دیگر خبری از ایجاد فشار مکانیکی برای ترمز نیست و در واقع میدان الکترومغناطیسی باعث می شود تا لنت و دیسک با هم درگیره شده و عمل ترمز انجام بگیرد.

در واقع وصل شدن جریان الکترونیکی، لنت ترمز و دیسک از هم جدا می شوند و دستگاه به حالت آماده برای کار در می آید و وقتی جریان برق قطع می شود، لنت ترمز و دیسک بالابر مغناطیسی برهم چسبیده و عمل ترمز انجام میگیرد.

قیمت جرثقیل مغناطیسی

شرکت نیروزا آماده فروش جرثقیل مغناطیسی یا لوازم جانبی جرثقیل مغناطیسی می باشد. لطفا جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت جرثقیل مگنتی با کارشناسان ما در تماس باشید.

در ساخت جرثقیل از چه آهنربایی استفاده می شود؟

در جرثقیل های آهنربایی از آهنربای الکتریکی جهت جداسازی فلزات استفاده می شود. آهنربای الکتریکی میدان مغناطیسی ایجاد می کند و آهنربای جرثقیل، فلزات را به خود جذب می کند. پس از قطع جریان برق، آهنربای الکتریکی نیز از کار می‌افتد و فلزات جذب شده به آهنربای الکتریکی (مگنت) تخلیه می‌شوند.

در جرثقیل آهنربایی چگونه میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود؟

در داخل آهنربای جرثقیل، هسته آهنی وجود دارد که دور آن سیمی به شکل فنر پیچیده شده است. با اتصال جریان برق به دو سر این هسته آهنی، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود که باعث جذب فلزات می‌گردد.

4 نظر درباره “جرثقیل مغناطیسی”

  1. در ساخت جرثقیل آهنربایی از آهنربای دائمی هم استفاده می شود؟ برای انتقال و ریختن قطعات فلزی جای دیگه چجوری عملیات جداسازی انجام میشود؟ در آهنربای جرثقیل مغناطیسی از چه موادی استفاده می گردد؟

    1. خیر. در ساخت جرثقیل آهنربایی از آهنربای دائمی استفاده نمی‌شود. بلکه از آهنربای الکترمغناطیسی استفاده می‌کنند. این نوع آهنربا بوسیله جریان برق ایجاد میشود و وقتی جریان الکتریسیته قطع می‌گردد، آهنربا نیز خاصیت جاذبه مغناطیسی خود را از دست داده و باعث میشود، قطعات و مواد فلزی چسبیده به آهنربای الکترومغناطیسی جرثقیل، جدا شده و روی زمین بریزند.

    1. در ساخت جرثقیل آهنربایی از مگنت و آهنربای الکتریکی استفاده میشود. این نوع آهنرباها بدلیل ورود جریان برق از سیم فنری شکل که دور هسته آهنی پیچیده شده است، ایجاد میشود. با قطع جریان برق، آهنربای الکتریکی هم از کار می افتد و قطعات و براده‌های آهن جذب شده به مگنت جرثقیل آهنربایی به زمین میریزند.

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *